Międzynarodowe Dni Prasy CulumNatura w Ernstbrunn

Bild 1_TeilnehmerInnenPodczas Międzynarodowych Dni Prasy CULUMNATURA® w Ernstbrunn w dniach 14-15 czerwca 2018 r. liczni przedstawiciele branżowych mediów dyskutowali na tematy: „Zrównoważony rozwój, ekologia i opakowania w branży fryzjerskiej” oraz „Co naprawdę potrafi roślinna farba do włosów!”

Wprowadzając nowe, ekologiczne opakowania farb roślinnych satuscolor, CULUMNATURA® – pionier w pełni naturalnej pielęgnacji stawia kolejny krok na drodze do zrównoważonego rozwoju. Dekoracyjne puszki do uzupełniania farbami, w typowym dla austriackiej firmy – kwiatowym designie, po raz pierwszy zaprezentowano przedstawicielom międzynarodowych mediów. Ulepszona optyka z kolorowymi etykietami znaczenie upraszcza proces pracy w salonie. Ponadto magazynowanie farb roślinnych jest ważną kwestią: dzięki nowym oszczędzającym miejsce opakowaniom, satuscolor jest przechowywany hermetycznie, ale przede wszystkim chroniony przed światłem.

W krótkim wykładzie na temat składników roślinnych farb do włosów Willi Luger, założyciel firmy CULUMNATURA®, obalił mit na temat barwników henny Lawsonia inermis. „Badania mikrobiologiczne wykazały jej działanie antybakteryjne. Ekstrakty roślinne henny działają bakteriobójczo”, wyjaśnił Willi Luger. „Czarna henna popadła w kłopoty tylko dlatego, że „kreatywny” przemysł w celu osiągnięcia lepszego oddania kolorów, często wykorzystuje ten barwnik w połączeniu z wysoce toksyczną p-fenylenodiaminą (PPD). Substancja ta, jak wykazały doświadczenia na zwierzętach, jest rakotwórcza”, kontynuował założyciel firmy. W przeciwieństwie do naturalnej, czystej henny, barwnik wzbogacony o PPD umożliwia koloryzację w ciągu pół godziny, co oszczędza czas, a tym samym pieniądze.

Kolejną innowację w dziedzinie opakowań zaprezentowano zaraz po wystąpieniu Willego. Balsam do ust facile jest teraz dostępny jako sztyft pielęgnacyjny w opakowaniu z papieru walcowanego. Opakowanie to jest biodegradowalne i może być kompostowane: składa się w 100% z papieru, farby wodorozcieńczalnej i biologicznego kleju kazeinowego. Skład balsamu pozostaje niezmieniona i dzięki woskowi pszczelemu i cennym olejom (np. makowym), zapewnia aksamitnie miękkie usta oraz chroni je przed wysychaniem.

Późnym popołudniem rozpoczęliśmy bardziej aktywną część. Wspólnie wspięliśmy się na Buschberg, malowniczo położony w parku przyrodniczym Leiser Berge. Po przekąsce w formie wegetariańskich, bogatych w witalne substancje potraw serwowanej w pobliskim schronisku Buschberg, mogliśmy w akompaniamencie trzaskających z ogniska iskier posłuchać eksperta astronomii z obserwatorium Leiser Berge. Śledzenie na niebie bohaterów kosmicznego wykładu uniemożliwiały gęste chmury, ale w końcu łaskawy Jowisz postanowił ukazać się na firmamencie.

Drugi dzień prasy był niezwykle aktywny. Po spacerze boso po porannej rosie i ożywczym zanurzaniu ramion w wodzie – wszystko pod doświadczonym okiem Astrid Luger (managment firmy) oraz zwiedzaniu z przewodnikiem siedziby CULUMNATURA®, rozpoczęły się wykłady i warsztaty na temat zrównoważonego rozwoju i ekologii w branży fryzjerskiej. Katarzyna Kronsteiner w imponującej prezentacji pokazała efekty działania krytycznych składników, zanieczyszczenie środowiska przez mikroplastik oraz intensyfikację rolnictwa. Najwyższy czas działać i każdy z nas jest wezwany do wniesienia swojego wkładu!

CULUMNATURA® rozpoczęła akcję od ekologicznego budzika z 11 punktami, czyli tym, co jest proste i łatwe do wdrożenia dla fryzjerów i kosmetyczek w ich salonach. Na przykład zawory umywalkowe z zewnętrzną regulacją przepływu wody są łatwe w montażu i pozwalają zaoszczędzić do 70% cennej wody pitnej.

Podczas warsztatów podsumowujących uczestnicy przeanalizowali w małych grupach swoje możliwości w zakresie ochrony zasobów i redukcji odpadów.

www.culumnatura-kosmetyka-naturalna.pl

Na podstawie materiałów CulumNatura

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Scroll to Top