Ekspedycja do salonu piękności stworzonego przez naturę

2017-06-08 20.01.03-2Dziennikarze branżowi i blogerzy z Polski odkryli podczas Dni Polskiej Prasy świat kosmetyki w pełni naturalnej CulumNATURA® – pioniera ekologicznej pielęgnacji oraz uznanego szkoleniowca fryzjerów i kosmetyczek naturalnych.

Świadomość ekologicznej pielęgnacji skóry i włosów od dawna nie jest już tematem niszowym. Konsumenci domagają się, często bardzo konkretnej i dogłębnej informacji o czysto ekologicznie stworzonych produktach.

W dniach 08.-09 czerwca CulumNATURA® zaprosiła polską prasę do swojej siedziby w Ernstbrunn, niedaleko Wiednia. Mottem spotkania było bogactwo zastosowań, jakie daje nam natura.

Samo zwiedzenie kulis firmy to wielowymiarowe spotkanie z naturą. Katarzyna Kronsteiner, dyrektor zarządzająca, pokazała uczestnikom między innymi w pełni ekologiczny pensjonat firmy, ogród wellness ze ścieżką zdrowia, a także biura i sale seminaryjne wykonane i urządzone z ekologicznych materiałów. Zgodny z naturą i zrównoważony w każdym detalu wystrój i wyposażenie firmy wywołały duże wrażenie.

Podczas swojej prezentacji założyciel firmy, Willi Luger, przedstawił rozwój branży fryzjerskiej na przełomie wieków – od bardzo prestiżowych początków zawodu, kiedy fryzjerzy zajmowali się również zdrowiem klientów, po czasy, kiedy ich rola została sprowadzona do bycia tablicą reklamową koncernów kosmetycznych. Obecnie to pielęgnacja w oparciu o zdrowe, naturalne produkty, jest znów najprężniej rozwijającą się częścią rynku kosmetycznego. Tym samym wzmacnia się ranga fryzjera jako profesjonalnego doradcy z holistyczną wiedzą o organizmie człowieka i zdrowym stylu życia.

Jest to dobra wiadomość również dla samych fryzjerów. Jak pokazują badania z Austrii, najbardziej podatną grupą na choroby zawodowe, wśród wszystkich zawodów w kraju, są właśnie fryzjerzy pracujący z konwencjonalnymi kosmetykami. – Nie znam żadnego fryzjera naturalnego, który chorowałby na choroby zawodowe – podkreślił Willi Luger.

Przy okazji można było przekonać się, że to, co dobre dla ich ciała, znajduje się nie w chemicznych laboratoriach, ale… tuż za oknem. Pod opieką dyplomowanej specjalistki w temacie ziół, Helgi Eisenhut, goście wybrali się na niecodzienną ekspedycję. Jak udowodniła Helga Eisenhut, wystarczy szeroko otworzyć oczy, aby na pobliskiej łące odkryć najlepszy salon piękności, aptekę i sklep spożywczy w jednym. Wędrówka, połączona ze zbiorem dobroczynnych roślin zakończyła się w malowniczej gospodzie Flockerlhof, gdzie zebrane zioła dodane zostały do przygotowanych potraw.

Drugiego dnia Katarzyna Kronsteiner przybliżyła zebranym i wyjaśniła meandry klasyfikacji kosmetyków ekologicznych. Prawdziwa kosmetyka naturalna, produkty naturalne, identyczne z naturalnymi i wreszcie niemal naturalne – to wszystko mieści się pod pojęciem kosmetyki naturalnej, przy czym 100% niemodyfikowanych składników bio o wysokiej jakości, całkowicie wolnych od syntetycznych dodatków zawartych jest jedynie w pierwszej z wymienionych grup. Kosmetyki CulumNATURA® są certyfikowane według austriackiego kodeksu żywnościowego „Lebensmittelbuch” rozdziału „Biokosmetik” i corocznie kontrolowane przez uznany oficjalnie organ kontrolny „Austria Bio Garantie”. Jest to gwarancja dla klientów, że w produktach firmy nie znajdują się żadne syntetyczne substancje, a same kosmetyki produkowane są z naturalnych substancji pochodzących z roślin z kontrolowanych biologicznych upraw i maja najwyższą, spożywczą jakość.

Zwieńczeniem spotkania była prezentacja Astrid Luger, dyplomowanego eksperta i szkoleniowca w zakresie zdrowego odżywiania. Jak się okazuje slogan kampanii CulumNATURA® – „smacznego”, dotyczy nie tylko kuchni, ale również… łazienki. Nasza skóra i włosy również potrzebują wartościowego i zrównoważonego odżywienia. Skóra człowieka pełni wiele funkcji, nie tylko jest głównym organem wydalania substancji z organizmu na zewnątrz, ale też ich wchłaniania. To, co trafia do naszego organizmu, jest w trakcie procesu metabolicznego przyswajane lub składowane, jeżeli nie może zostać przyswojone.

Piękno pochodzi z wewnątrz. Kremy i inne produkty, które nie wykazują najwyższej jakości, czyli takiej, w której teoretycznie powinniśmy móc je spożyć, nie powinny znaleźć się na naszej skórze i włosach.

Firma zachęca wszystkich, aby przeszli się z łyżeczką przez swój salon fryzjerski, czy łazienkę i przy każdym napotkanym kosmetyku zadali sobie pytanie – czy mógłbym to teoretycznie zjeść?

Więcej informacji o firmie, w pełni naturalnych produktach oraz autorskich szkoleniach na stronie www.culumnatura.com/pl

Na podstawie materiałów CulumNATURA

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koszyk
Scroll to Top